En sommar full av smaker

ANMÄL DIG HÄR

Matglädje på barnens matskola

Matskolan är ett 4-5 dagars dagsläger som erbjuder barnen rolig och meningsfull sysselsättning under sommarlovet. Barnen får uppleva matglädje, lära sig om mat och matlagning, matens väg från jord till bord och vikten av rörelse och motion för välmåendet. Matskolan riktar sig till 8-12-åriga barn.

Till varje matskoledag hör morgonmål, lunch och mellanmål, som barnen tillreder själva, diskussionsstunder, lek och rörelse. Till matskolan hör också ett besök till en bondgård, samt välkomst morgonmål och gemensam familjemiddag, som föräldrarna är välkomna att delta i.

Anmälan till årets matskolor öppnar 1.3.2024 kl. 10.

"Min son gillade matskolan jätte mycket och hoppas på att få delta igen. Han har varit på många olika läger, men detta var det bästa av alla!"

– FÖRÄLDER
Aktuellt

På matskolan kockar barnen med råvaror i säsong – anmälan öppnar 1.3.2024

Anmälan till sommarens matskolor för barn öppnar den 1 mars 2024 kl. 10 på webbsidan matskolan.fi. Matskolan är ett lärorikt dagläger, var barnen lär sig genom att göra matlagning,